Admissions Contact

Primary Intro

Building awareness of the changes in the World around us

One of the main focuses in Primary Intro is helping our young learners grasp the concept of time and its passage. This is a vital part of their learning journey that begins on the very first day of school and continues throughout the year in both English and German.

 

Science Exploration: Understanding the World

Our science exploration begins with a walk around the local area to find a special tree, which we call “Our Tree.” At the beginning of each month, we take a photo of the class standing in front of it, sparking observations and discussions about how the weather, sunlight, temperature and plant life change throughout the seasons. This hands-on, visual approach makes changes observable and relatable for the children.

 

Learning to measure time and graph in Maths

In maths, we focus on understanding time, from daily schedules to broader concepts like days, months, seasons, and years. The children learn to use calendars and explore telling time down to the hour by the end of the year. They create and interpret weather and temperature graphs, recognising patterns and making predictions. We introduce tally marks as a practical tool for counting the days of the week, initially for one-to-one correspondence and later by fives and tens, all the way to 100. This culminates in a “100 Party” in January to celebrate the 100th day of school.

 

Language Development: Growing confidence and skill

Language development in both English and German is woven into the project as well. Regular speaking and writing activities help them articulate their observations, boosting their confidence and fluency in both the English and German written and spoken languages.

 

By the end of the year, the children not only understand the passage of time but also develop critical thinking skills and a deep curiosity about the world around them.

 

Danielle Lopez, teacher Primary Intro

Primar 1

Ausserschulische Lernorte - Wenn die Welt zum Klassenzimmer wird

In unserem NMG Thema dieses Quartals drehte sich alles um das "gesunde Leben". Ganz praktisch starteten wir mit einem Blick in die Znüniboxen, atmeten frische Luft und erinnerten uns gegenseitig mehrmals täglich (vor allem bei Hitze) viel Wasser zu trinken.

 

Der Höhepunkt unserer Einheit war der Besuch des nahegelegenen Bauernhofladens. Die Schülerinnen und Schüler diskutierten über die Auswahl dort und überlegten, warum keine Bananen oder auch keine Erdbeeren angeboten wurden. So wurde ganz lebensnah gelernt, dass in einem Hofladen – ganz im Gegensatz zum Supermarkt – nur regionale und saisonale Produkte angeboten werden.

 

Selbstverständlich haben wir auch eingekauft und die Leckereien dann auch verköstigt. Dabei fiel den Kindern auf, dass die Äpfel und Birnen genauso schmecken wie in der Mensa. Die P1-Feinschmecker konnten herausschmecken, dass der besuchte Bauer der Lieferant unseres täglichen Desserts ist.

 

Stefanie George, Lehrerin Primar 1

Primary 3

Routines and Reading

We have been busy learning our class routines and part of this is getting our guided reading time working smoothly. The students have really improved their independence and working habits during reading time. We have been learning about asking questions and making connections this term. The students have done such a great job at both comprehension skills, and we have enjoyed reading lots of different stories. We have also been working on signing our reading diaries each week! Well done Primary 3 class!

 

Josie Strang, teacher Primary 3

 

Primar 6

Ich bin ein STAR – im Dschungel meiner Fähigkeiten!

Als Klassenlektüre befassen wir uns mit dem Thema "Ein Star sein"».

Wie wird man jedoch ein Star? Und kann jeder ein Star werden?

 

Uns allen fällt es doch, so wenn wir ehrlich sind, immer schwer, uns unsere Stärken einzugestehen. Deshalb sind wir im Unterricht auf die Suche nach unseren eigenen Stärken gegangen.

Auf die Frage, welche Stärken wir selber besitzen, haben wir 20 doch sehr talentierte Persönlichkeiten näher kennengelernt. Von verschiedenen Sportarten über Gesangstalente und Menschen, die anderen gut helfen können oder ein Lächeln ins Gesicht zaubern können, auch wenn ihm oder ihr eigentlich nicht gerade zum Lachen zumute ist, war alles dabei.

 

Wieso ist es denn wichtig, dass wir alle unsere Stärken kennen?
Der eigentliche Grund hinter dem positiven Effekt unserer Stärken haben wir in unserer Zufriedenheit und in unserem Selbstbewusstsein gefunden. Wir alle sind selbstsicherer, wenn wir wissen, was wir gut können und dadurch auch positiver eingestellt sind in unserem Leben.

 

Plötzlich sind wir mit dem Thema in eine völlig andere Richtung abgeschweift und haben über eine doch eher traurige Geschichte gelernt, was es heisst, glücklich zu sein und so auch zu einem STAR zu werden.
Wir haben die Geschichte eines Bauern aus dem Kanton Uri kennengelernt, welcher durch einen Arbeitsunfall beide Arme verloren hat. Als wir die Dokumentation über ihn geschaut haben, konnten wir feststellen, dass er ein waschechter STAR ist, weil er sein Leben als immer noch aktiver Bauer meistern kann und dabei sehr glücklich ist. Seine Stärken liegen definitiv darin, das Positive im Leben zu sehen und das Beste aus der jetzigen Situation zu machen.

 

Wir sind der Meinung, dass viele von uns von ihm eine Scheibe abschneiden können, denn so haben wir es auch gemacht.

Selbstbewusstsein ist wie ein Muskel: Je mehr du ihn trainierst, desto stärker wird er.

 

Michèle Schuler, Leherin Primar 6

Secondary

Reflecting on Civility

The new school year has commenced, bringing with it exciting opportunities for learning and exploration!

 

Our journey in Secondary English began with an engaging dive into William Golding’s timeless novel, "Lord of the Flies". This profound narrative challenges us to reflect on the core of human nature and the importance of societal order, elements that are often overlooked in our everyday lives.

 

To deepen our understanding, we participated in an immersive exercise, imagining ourselves stranded on a deserted tropical island. Faced with a limited list of essential items, we had to make difficult choices. Unsurprisingly, indulgent luxuries like chocolate and sweets were quickly sacrificed in favor of practical survival tools such as tarpaulins, fire starters, and water filters.

 

Through our analysis of "Lord of the Flies", we’ve gained a greater appreciation for the rules and routines that provide structure and harmony to our lives. While the idea of living in a society without regulations may initially seem intriguing, we’ve come to realise that it is, in fact, the laws and systems we often take for granted that give our lives meaning, order, and purpose.

 

As we continue to explore literature and its connections to the world around us, we are reminded that stories like "Lord of the Flies" serve as powerful tool to help us understand our own behaviour and mindsight better, prompting us to think more critically about the values we hold dear and the systems that sustain them.

 

Sam Windsor, teacher Secondary